vrijdag 9 maart 2012

voorjaar


Wat mij betreft kan het voorjaar beginnen !




Bij de Hema:  kweekbakje met toebehoren gehaald....



waarover jongste zich ontfermt.







Radijsjes en peterselie worden in het kweekbakje gezaaid. Ik ga alvast op zoek naar een recept !




Ranonkels 


Van deze grote glazen vazen heb ik al veel plezier gehad; variërend van takken, paaseitjes tot waxinelichtjes, alles komt mooi tot zijn recht.


Nu staan er kleine narcisjes in. Ik heb het plantje uit het potje gehaald, de aarde weggespoeld onder de kraan zodat de bolletjes mooi zichtbaar zijn, cellofaanfolie op de bodem gelegd, daarop water gegoten zodat de wortels genoeg water krijgen. 


Deze paastakken had ik vorig jaar al gekocht; ik heb ze wit gespoten.....Straks hang ik er weer zelf geverfde eieren in. 


Van boven af; accubakken met ranonkel en blauwe druifjes  samen met  de vogelnestjes onder de stolp in de vensterbank.


Bankje van Gooi-Design + weersbestendige kussentjes van de HEMA + bak met lavendel.


3 opmerkingen:

  1. Radijsjes kweken vonden onze jongens vorig jaar heel leuk, eten wat minder :-)
    Fijne tafereeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het idee van folie kende ik wel. Maar bollen op de folie leggen niet. Echt leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk idee! Ga ik morgen ook in mijn hoge vazen maken! Echt prachtig. Bedankt voor het delen van je ideeën

    BeantwoordenVerwijderen