vrijdag 23 maart 2012

de broedstoof 6.




Vanmiddag waren Jitty en ik samen op de bouwplaats om de voortgang van de Broedstoof vast te leggen. Je krijgt nu echt al een beetje een indruk van hoe mooi het straks wordt !
Het zonnige weer hielp daarbij een handje.....








Achteraanzicht.








Fundering voor aanbouw is klaar.... In het midden komt de ingang.












Door middel van een vide blijft de hoogte in een gedeelte van de hal bewaard.




Helaas is dit mooie houtwerk (eigenlijk de vloer van de verdieping erboven) straks niet meer zichtbaar. Er komt een plafond in om allerlei leidingen weg te werken. Jammerrrrr









De muren worden gezandstraald. Rode baksteen komt dan weer te voorschijn.




Na zandstralen is het opnieuw witten van de stenen een optie; het pand blijft dan mooi licht.



In deze ruimte komt het kantoor van onze opdrachtgever. Wat een licht !




De pilaren zijn prachtige industriƫle elementen op de benedenverdieping.




Doorkijkje van een van de zijdeuren aan de voorkant. Ook deze blijven behouden.





Ook deze originele houten trap wordt gerestaureerd evenals het glas in loodraampje erachter.







Eigenlijk is het zo al een mooi plaatje....









Vooraanzicht. In het midden onder de boog komt de hoofdingang.







Hoogste punt van het gebouw.





Dakramen worden hersteld.





4 opmerkingen:

  1. Ik schrijf alvast in voor een rondleiding tzt, ok?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Henriette,
    Je vertelde er zondag over en via Facebook kwam ik hier terecht, de voormalige brandweerkazerne. Mooi project zeg!
    Leuke en informatieve website ook overigens!
    Groeten Esther Mintjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he Henriette,
    ik ben even lekker aan het rondneuzen op jullie blogspots en website, en ga van Bonaire recht door naar Heerenveen en via Lemmer weer terug....heel erg leuk, en van die mooie dingen waar je heel hebberig van wordt zoal het behang van Concrete Wall...mmmmmmm.
    En ik ben niet erg origineel maar straks zijn jullie uitverkocht, volgeboekt of uitgeput..maar ook ik wil me graag op de lijst laten zetten voor de rondleiding in de brandweer kazerne....haha

    nou ik ga nog even verder neuzen....groet marijke kalsbeek ( ut Snits)

    BeantwoordenVerwijderen